Masak Ikan Simple Dan Sedap

The Best Masak Ikan Simple Dan Sedap Ideas. Cara mudah masak ikan siakap tiga rasa: 2 sudu besar taucho 1 sudu besar sos tiram sedikit kicap manis air asam jawa secukupnye garam ( tak payah letak kalau sos taucho dah cukup masin ) gula minyak untuk.

Resipi Step By Step Ikan Kerisi Masak Pindang. Sedap, Simple Dan Pedas
Resipi Step By Step Ikan Kerisi Masak Pindang. Sedap, Simple Dan Pedas from www.rasa.my

Kita buat dia kan, yang penting ikan yang korang nak masak asam tu, goreng garing dulu sebelum nak di masak asam. Panaskan minyak dan tumis bawang putih dan bawang holland cincang sehingga keperangan. Selepas itu, panaskan minyak dan masukkan ikan, goreng.

Ikan Goreng Air Minyak Cara Penyediaan Ikan Masak Asam :


7 tangkai cili kering rendam dulu dengan air panas 3 biji bawang merah kecil 2 ulas bawang putih setengah sudu teh belacan 2 batang serai 1 sudu teh kicap manis dah siap blend. Ikan dipotong ekor dan kepala, bersihkan pastu perap 10 minit dengan 1/2 sudu garam dan 2 biji limau nipis atau kasturi. Kisar halus sekali dengan bawang besar dan bawang putih sampai jadi pes cili ikan siakap.

7 Tangkai Cili Kering Rendam Dulu Dengan Air Panas.


Curahkan ke atas ikan siakap tadi dan letak hirisan cili beserta daun ketumbar memang rasa segar isi ikan siakap dengan cara masak begini. Antara menu istimewa di restoran ini ialah masak lemak daging salai ikan bakar pucuk ubi masak tempoyak dan banyak lagi. 2 sudu besar taucho 1 sudu besar sos tiram sedikit kicap manis air asam jawa secukupnye garam ( tak payah letak kalau sos taucho dah cukup masin ) gula minyak untuk.

Cara Penyediaan Ikan Sardin Homemade :


Menggunakan minyak yang sama, kurangkan minyak tumis bahan bertanda yang telah ditumbuk/ dikisar. Perasakan ikan dengan garam dan kunyit. Kita buat dia kan, yang penting ikan yang korang nak masak asam tu, goreng garing dulu sebelum nak di masak asam.

1 Sudu Besar Serbuk Cili Baba’s.


Panaskan minyak dan tumis bawang putih dan bawang holland cincang sehingga keperangan. Nak ganti dengan ikan siakap pun sedap tau. Cara mudah masak ikan siakap tiga rasa:

Perasakan Ikan Dengan Garam Dan.


Tumis bawang bawang, halia dan cili.kalaau tak tahan pedas jangan letak cili atau. Masukkan cili kisar, kacau sekejap. Tumis hingga naik bau dan kekuningan.

Belum ada Komentar untuk "Masak Ikan Simple Dan Sedap"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel